komedie Bad Moms

Skrevet den 28 juli, 2016 | af Maria-Louise Madsen

0

Filmanmeldelse: Bad Moms

John Lucas og Scott Moore, skaberne af ’’The Hangover’’ har lavet endnu en komedie film, denne gang med filmen ’’Bad moms’’. Og selvom de har haft stor succes med herre film, har de nu taget chancen og lavet en mega Girl-power hyldest mødre og deres job.

Bad Moms

Fotograf: Michele K. Short

Historien i Bad moms handler om Moren Amy Mitchel som er mor til 2 børn, hun har fuld gang i karrieren og bor i et lækkert villa kvarter med mand, hund og styr på tingene. Hun følger børnene i skole, kører dem til aktiviteter og deltager i forældre gruppen. Men pludselig får hun nok af at være den perfekte mor, for hun er ikke lykkelig og hun slår sig derfor sammen med to andre udkørte mødre, og går i mod normerne for den perfekte mor. Sammen giver de slip på sig selv og det skaber et nyt billede på mor rollen, med tømmermænd, brunch aftaler og frihed.

Historien i Bad moms er ret klichefyldt med den onde ’’mobber’’ og hende den seje lidt små kiksede som overruler mobberen. Den har dog også en mere seriøs undertone. For den handler ikke kun om sjov og ballade og det at lave sjov med moderskabet. Den handler også om Girl power, kvinde frigørelse og norm brydning. For en hver mor kan have brug for en pause, de er ikke superhelte, selvom det godt kan virke sådan nogle gange.. Det er ret fedt at historien i bad moms ikke bare handler om mødre der går amok i sprut, fester og single tendenser. For selvom at filmen er en kæmpe kliché, så er den fuld af fede punch Lines og film referencer. Så gør det ikke noget at historien ikke er noget synderligt nyskabende, når replikkerne er i orden.

Bad Moms

Fotograf: Michele K. Short

Skuespillet

Da jeg først så at Mila Kunis skulle spille hovedrollen, blev jeg lidt skeptisk, for selvom hun jo er mor i virkeligheden, så synes jeg ikke hun er mor typen som skuespiller. Men det er på ingen måde meningen at hun skulle spille den klassiske mor i Bad Moms, og derfor tror jeg også at hun klarede det væsentligt bedre. Hun er morsom, kærlig og så er hun mega badass og i en stor pærevælling kan jeg ikke lad være med at holde lidt af hende.

BAD MOMS

Fotograf: Michele K. Short

Visuelt er Bad moms en klassisk Blockbuster. Der er skruet op for kontrasterne så det hele fremstår mere solrigt, farverigt og lækkert, også selvom det ikke nødvendigvis er realiteten. Det er fint at det visuelle ikke er noget man bliver overvældet over, for det er ikke det som filmen skal ligge vægt på. Den skal fokuserer på at underholde og ikke overvælde.

Musikken i Bad moms minder utroligt meget om den der var i ’’The Hangover’’, med aktuelle hits fra spille listerne. Det er sange man kender og i Bad moms er det Girl power sange, som giver filmen endnu mere udtryk. Det sætter filmen på en måde fast i en vis tidsalder. Man kan sige at det lidt er blevet John Lucas og Scott Moores signatur, at bruge tidsaktuelle sange i deres film som de også gjorde det i alle ’’The Hangover’’ filmene.

Filmanmeldelse: Bad Moms Maria-Louise Madsen

Bad Moms - premiere d. 28 Juli 2016

Skuespillet