Copyright: Netflix 2021

Filmanmeldelse: Bad Trip

3

Komiker og provokatør Eric André, blandt andet kendt fra ‘The Eric André Show’ og flere netflix stand-up specials, er hovedrollen i instruktør Kitao Sakurais spillefilm: ‘Bad Trip’, der er eksklusivt tilgængelig på Netflix. Filmen er en blanding af traditionel fiktion og skjult kamera segmenter, hvor “ægte” mennesker reagerer på Eric Andrés udskejelser og på denne måde er med til at drive filmens plot frem.

Da Chris (Eric André) tilfældigt støder på sin ungdoms store kærlighed, tager han med sin bedste ven Bud(Lil Rel Howery) på et roadtrip gennem USA for at Chris kan erklære sin kærlighed til sin High School sweetheart i New York. Vejen dertil er dog lang og hård, særligt fordi Chris og Bud bliver nødt til at stjæle Buds kriminelle søsters bil for at komme derhen – til hendes store misfornøjelse. Venskabet bliver sat på flere prøver undervejs, og de to rejser i konstant frygt for, at Buds morderiske søster indhenter dem.

Bad Trip "Læs anmeldelsen på Filmpuls.dk"
Copyright: Netflix

‘Bad Trip’ er først og fremmest et originalt forsøg på at bruge virkelige reaktioner fra virkelige mennesker i en narrativ filmisk fortælling, og det er til tider med til at give filmen en dejligt uforudsigelig tone. Forsøget er dog bedre udtænkt end udført, og havde filmen i højere grad ladet de mange skjulte kamera øjeblikke styre fortællingen, havde det unægteligt resulteret i en langt mere interessant og unik film, end det endelige produkt. Plottet er desværre langt hen ad vejen uinspireret og virker i de værste tilfælde som en undskyldning for at lave så mange “pranks” med skjult kamera som muligt.

Filmen er dog ikke uden sine geniale og sjove øjeblikke, og enkelte scener er fremragende gennemtænkt og udnytter det skjulte kamera til bravour! Filmen er heldigvis også dejlig selvbevidst og prøver aldrig at være andet end en let og løssluppen komedie med en beskeden spilletid på letfordøjelige 87 minutter.

Bad Trip "læs anmeldelsen på Filmpuls.dk"
Copyright: Netflix/Dimitry Elyashkevich

Filmens cast fortjener også ros. Howery og André udviser begge både komisk timing og spil af høj klasse, samtidigt med de sælger deres dybe venskab troværdigt. Man kunne dog godt savne en lille smule galskab fra særligt Eric André, der altid har været kendt for at gå lige til stregen og gerne lidt over med sine offentlige “pranks”. I ‘Bad Trip’ udebliver de helt vilde og grænsesøgende segmenter dog, og enkelte minder lidt for meget om ting, vi allerede har set fra Andrés hånd. Det er derfor også Tiffany Haddish, der virkelig stjæler rampelyset som Bud’s psykotiske søster, der er på flugt fra politiet. En rolle hun formår at gøre både tilpas skræmmende og komisk på én og samme tid.

samlet bedømmelse
Din bedømmelse0 stemmer0
3
‘Bad Trip’ er en originalt udtænkt film, der desværre er udført en smule uoriginalt og kedeligt. Filmens plot er uinspireret, og generelt savner filmen lidt legesyge for at løfte dens ellers unikke koncept! Filmen har dog sine øjeblikke, og så er de tre bærende roller virkelig godt udført.