dvd / blu-ray Family Weekend dvd

Skrevet den 2 april, 2014 | af Karen Sandal Fothergill

0

Filmanmeldelse: Family Weekend

Family Weekend er en indie-komedie om den ambitiøse og ret ”tightly wound’ teenager Emily, som er træt af sine forældre, der virker ligeglade med hende og hinanden og som ikke kan opføre sig som ordentlige forældre. Da de igen glemmer at komme til hendes sjippetovkonkurrence – som hun tager meget seriøst – flyder bægeret over. Hun spiker deres vin og binder dem fast til kontorstole. Med hjælp fra hendes søskende vil hun prøve at gøre deres splittede familie til en almindelig familie igen.

I ’Family Weekend’ tilbringer vi 101 minutter med en meget dysfunktionel familie, der er så skør og fyldt med originaler, at man allerede fra start står lidt af, selvom de da er morsomme….det er bare lidt svært at investere i karakterer, der er karikaturer af stereotyper. Filmen prøver at være så whacky som mulig – nogle gange virker det rigtig godt, andre gange krummer man tæet. Filmen knækker desværre, da vi når mod slutningen af filmen. Olesya Rulin gør det dog godt i hendes rolle som den frustrerede Emily og får det meste ud af materialet, men det er ikke nok til at redde filmen.

Extra materiale

Nothing. zilch, nada…der er intet extra materiale, så derfor heller ikke nogen stjerner til ’Family Weekend.

Filmanmeldelse: Family Weekend Karen Sandal Fothergill

Family Weekend - DVD/Blu-ray udgivelse d. 27. marts 2014

Extra materiale

Kort fortalt: 'Family Weekend' er en indie-komedie om en dysfunktionel familie. Hvis du går ind med et åbent sind, så får du et par grin og måske også et par følelsesladet øjeblikke - men forbered dig også på klicheer, stereotyper og en lidt ubalanceret handling.

1.5