En tsunami af über, lækre, overdådige mandekroppe står klar til ..." /> Filmanmeldelse: Magic Mike XXL - Filmpuls

komedie Magic Mike XXL

Skrevet den 2 juli, 2015 | af Tia-Maria Frank

0

Filmanmeldelse: Magic Mike XXL

En tsunami af über, lækre, overdådige mandekroppe står klar til at blæse dig omkuld atter engang!

Instruktøren Steven Soderbergh, som bl.a. er kendt for Erin Brockovich og Ocean’s-filmene, instruerede den oprindelige Magic Mike fra 2012. Soderbergh insisterede på at være filmfotograf på Magic Mike XXL, hvilket han blev og i stedet overgav instrueringen til Gregory Jacobs (Behind the Candelabra og producerassistent på Ocean’s-filmene).

Tre år efter at mandestripperen Magic Mike (Channing Tatum) slog benene væk under os og fik det til at dirre i hele kroppen med sensuelle danse-moves og en veltrimmet six-pack, er Magic Mike atter tilbage. Stripperlivet er dog for længst lagt på hylden til fordel for eget møbelfirma, som dog ikke helt kører på skinner. Da muligheden for en sidste tur med de tilbageværende ’Kings of Tampa’ opstår, er Mike ikke langsom til at slå til. Turen mod det sidste show ved en stripperkonference i Myrtle Beach iværksættes som en good-old roadtrip, hvor diverse stop i forskellige stater undervejs, giver de efterhånden aldrende strippere mulighed for at lære nye tricks og få rystet fortiden af sig. Og det bliver ikke helt let for Magic Mike og hans entourage at slippe gamle vaner af sig i håbet om at fremføre et sidste storstilet stripshow.

MMXXL.04337r

I Magic Mike XXL er det (for en gangs skyld) mandekroppen som bliver udstillet. Kan man tale om et kønspolitisk budskab i filmen, så er det helt klart, at mændene er kvinderne underdanige og at mændene gør, hvad de bliver bedt om og hvad de kan for at få kvinderne til at føle sig smukke og elskværdige. Det er ikke bare sympatisk men også forfriskende og Magic Mike XXL vinder helt sikkert en stjerne hjem bare for selvironien og humoren som filmen har masser af.

Magic Mike XXL

Jeg ville dog ønske at filmen havde gået endnu mere i dybden i storytellingen af de forskellige karakterer i ’Kings of Tampa.’ Udover selve klimakset i filmen som klart er det store sidste stripshow, så vil Magic Mike XXL gerne nå at få så meget med i de 115 minutter filmen varer og det lykkes desværre ikke helt. Man sidder lidt tilbage med følelsen af, at nogle af stopsene undervejs, godt kunne være droppet og i stedet have fokuseret endnu mere på de her blødsøde, Backstreet Boys-parodier af nogle mandestrippere og hvorfor de nu engang er blevet som de er.

Der er ikke noget at sige til, at særligt Channing Tatum gør det så overbevisende som Magic Mike aka mandestripper, eller rettere, ’male entertainers’ som de selv refererer sig som. Det kan have noget at gøre med, at før Tatum brød igennem som stor Hollywood skuespiller, havde han en karriere som danser og stripper.

Magic Mike XXL

Udover Channing Tatum og hans ’male entertainers’ i form af Ken (Matt Bomer), Big Dick Richie (Joe Manganiello), Tarzan (Kevin Nash) og Tito (Adam Rodriguez) byder Magic Mike XXL også på flere store gæsteskuespillere på rollelisten. Bla. er Jada Pinkett Smith smooth og sexede som bare fanden i rollen som Rome, klubdronning på et mandestripperpalads i syden. Andie MacDowell spiller den fraskilte, mandehungrende Nancy Davidson, hvis hjem mændene lidt tilfældigt ender i på deres vej. En vis herre i filmen som også fortjener anerkendelse er Stephen Boss aka Twitch. Tatums dansemakker i flere af de spektakulære dansescener. En ’simpel’ streetdanser som efterhånden har fået etableret sit navn, men som startede ud i en audition på det amerikanske tv-show ’So you Think You Can Dance’

Magic Mike XXL

Vi bliver præsenteret for nogle lækre koreograferede danseshows undervejs, hvilket til dels kompenserer for det til tider lidt for mørke scenografi.
Man kan jo ikke komme udenom, at denne film indeholder store mængder af nøgenhed og über, lækre, veltrimmede mandeoverkroppe og vaskebræts, hvilket er skamløs god fanservice, der nok skal få lokket mange kvinder og muligvis også nogle mænd i biografer.

Magic Mike XXL

Musik & lydbillede

Mmm, musikken er virkelig sprød og lækker når den netop skal være det. Får du ikke lyst til at rokke med i stolen til Ginuwines ’Pony’, mens Channing Tatum giver sin manddomsprøve med svejseapparatet, så er denne film bestemt ikke for dig. Magic Mike XXL giver os ligeledes på deres helt egen måde, en særlig hyldest til boybandet over dem alle, nemlig Backstreet Boys og deres ballade ’I Want it That Way’ – så, glæd jer girls… and boys.

Filmanmeldelse: Magic Mike XXL Tia-Maria Frank

Magic Mike - premiere 2. juli 2015.

Musik & Lydbilled

Kort fortalt: Magic Mike genforenes efter tre år med hans mandlige stripper venner ’Kings of Tampa’ og sammen bevæger de sig mod Myrtle Beach og en storslået stripperkonference for at fremføre et sidste storstilet show. Se Magic Mike XXL hvis du bare ikke kan få nok af Channing Tatum og hans perfekte vaskebræt eller bare gerne vil have nogle tips og tricks til, hvordan man får kvinder til at føle sig smukke og elsket.

3.5

er en sucker for romantiske film og komedier