dvd / blu-ray Paranoia Liam Hemsworth Gary Oldman Harrison Ford Amber Heard

Published on 26 March, 2014 | af Karen Sandal Fothergill

0

Filmanmeldelse: Paranoia

Den unge og ambitiøse Adam bliver vraget til ønskejobbet i en IT virksomhed, men efter jobsamtalen bliver han tilbudt en anden stilling. Med jobbet følger en fed løn, en lækker lejlighed og en luksusbil – hvis Adam altså er villig til at spionere mod en af virksomhedens konkurrenter. Snart befinder Adam sig i en farlig position, fanget mellem to multinationale giganter og deres forsøg på at knuse hinanden.

Filmen er baseret på en bog af samme navn skrevet af Joseph Finder, og den klarer sig nok en del bedre på de skrevne sider end det store lærred. Den burde ramme plet med plottet om teknologiske giganter og Harrison Ford og Gary Oldman atter overfor hinanden, men handlingen og karakterne er overfladiske – for at sige det mildt – og den tilføjer heller ikke noget nyt eller originalt til genren. Det behøver film selvfølgelig heller ikke at gøre, men så skal den i hvert fald have en fængende handling. Men selvom ’Paranoia’ ser sig selv som en drama/thriller, så er der ikke meget drama eller thriller over den og heller ikke nok paranoia blandt folket. Det er ikke en film, der holder til, at du tænker for meget over den, efter du har set den. Men hvis du absolut ingen forventninger har til filmen, så er den vel okay til en fredagsfilm – hvis du ikke kan finde andet.

Se den, hvis du gerne vil se Liam Hemsworth i bar overkrop.

Extra materiale

Det er utroligt, at der stadig er DVDer/Blu-Rays, der ikke har noget ekstra materiale. I en tid hvor man kan streame på nettet, så skal DVDer/Blu-Rays altså byde på noget ekstra!