Med Ben Stillers ..." /> Filmanmeldelse: The Secret Life of Walter Mitty - Filmpuls

dvd / blu-ray The Secret Life of Walter Mitty - Ben Stiller Iceland

Skrevet den 3 juni, 2014 | af Jeppe Andersen

0

Filmanmeldelse: The Secret Life of Walter Mitty

Med Ben Stillers film ‘The Secret Life of Walter Mitty’ får du en sød fortælling om en mand, der tit svæver væk i hans dagdrømme, hvor han har et lidt mere action-packed og spændende liv end hans normale dagligdag.  Walter Mitty (Ben Stiller) er fotoredaktør for Life Magazine, og skal fremkalde det sidste coverbillede, da magasinet nedlægges og ændres til et online magasin. Problemet er bare, at Walter Mitty ikke kan finde det famøse billede negativ 25, som lige frem er blevet kaldt ‘quintessence’ af hans faste samarbejdspartner Sean O’Conells (Sean Penn), der er en højt anerkendt fotograf. Jagten på negativ 25 og O’Connell sætter Walter sig nu for og med lidt hjælp fra sin kollega Cheryl Melhoff (Kristen Wiig) og nogle få spor, fører dette ham på en ualmindelig rejse, som i sidste ende er med til at forandre hans liv. Som i alle Ben Stillers film kommer vi heller ikke uden om en meta kærlighedshistorie, hvor han drømmer om et forhold med hans kollega Cheryl Melhoff.

‘The Secret Life of Walter Mitty’ kan du sagtens kaste på din DVD/Blu-ray, hvis du i forvejen er glad for Ben Stiller film; det skal dog påpeges, at Ben Stiller ikke er så goofy i denne film, hvilket passer rigtig godt til filmen og historien. Filmen er en ren cape diem film, og derfor ikke specielt uforudsigelig, og filmen føles også lidt lang til tider. Du skal heller ikke hænge dig for meget i, at Walter Mittys oplevelser måske er lidt over-the-top, men der i mod skal du bare suge alle de smukke billeder til dig. Der er helt sikkert tænkt over det visuelle, og derfor håber jeg, at du har en Blu-ray!

Extra materiale

Hvis du er vild med ‘The Secret Life of Walter Mitty’, ja så kan jeg varmt anbefale Blu-ray udgaven, da den indeholder en masse extra materiale! Der er ikke kun deleted scenes,  men også alternative- og extended scenes. José Gonzáles har været med til at komponere musikken, så du kan se musikvideoen til filmens theme song ‘Stay Alive’.

Der er omfattende materiale om behind the scenes, hvor vi bliver taget med i filmproduktionen, og man fornemmer hvor mange resourcer det kræves at lave en film. Samtidig giver det et spændende indblik i opbygning af set, historien om Walter Mitty, hvordan de har lavet fight scener og stunts, on-location filmning, casting af nordiske skuespillere inkl. auditions, udvikling af scoren og interview med bl.a. musikeren José Gonzáles. Extra materialet indeholder også en masse interviews med ansvarlige folk i produktionen samt instruktøren Ben Stiller. jeg savner dog interview med Kristen Wiig og Sean Penn. En fed feature er et lille fotogalleri med billeder, der har været inspiration til den visuelle stil i ‘The Secret Life of Walter Mitty’.

Filmanmeldelse: The Secret Life of Walter Mitty Jeppe Andersen

The Secret Life of Walter Mitty - DVD/Blu-ray udgivelse d. 1. maj 2014

Extra materiale

Kort fortalt: The Secret Life of Walter Mitty er en sød lille historie med det centrale tema carpe diem pakket ind i en meta kærlighedshistorie. Filmen er helt fin til Blu-ray, da filmen indeholder flotte billeder. Der er mere extra materiale end vi er vant til på Blu-Ray udgivelser, og det er både informativt og spændende, så thumps-up for det :)

4

Historien er altid vigtig, Nolan, Tarantino og David Fincher er fantastiske og så er verdens sjoveste film Dum & Dummere.