Filmanmeldelse: Set It Up

Lige siden at Netflix annoncerede at de producerede en film med Zoey Deutch og Glen Powell i hovedrollerne har jeg ventet på, at den kom på streamingtjenesten. En komedie med disse to skuespillere kan i min optik ikke gå helt galt. Så da den endelig fik premiere i går, sad jeg klar og fik den set så hurtigt som muligt.

“Set It Up” handler om to assistenter, Harper og Charlie, der arbejder i samme bygning. De arbejder hårdt som personlig assistent for hver deres chef, som udsætter dem for lidt af hvert. Begge håber de på en dag at blive forfremmet og få drømmejobbet. De er altid de første på arbejde, og de sidste der går. De støder tilfældigt ind i hinanden en dag, hvor de beslutter sig for at lege Kirsten Giftekniv. Harper og Charlie er sikre på, at hvis de fører deres chefer sammen, så vil de blive lykkeligere og forfremme dem. Alt går dog ikke efter planen.

Jeg må indrømme, at det ikke er den mest originale historie. Det er set før, og filmen bragte ikke rigtigt noget nyt på banen. Den var forudsigelig, faktisk en smule for forudsigelig. Dog opvejer filmens humor for den manglende fantasi. Jeg grinte mange gange gennem filmen, især når filmen pointerer sin egen klichefyldte historie. Den var underholdende og føltes aldrig for lang.

NETFLIX

Som jeg nævnte tidligere er jeg fan af de to hovedrolleindehavere, og de gjorde det begge godt. I starten haltede Glen Powells skuespil lidt, men det blev gradvist bedre. Zoey Deutch var bare skøn hele vejen igennem, og hendes karakter var meget relaterbar. Powell og Deutch er et godt makkerpar, som gør filmen skøn. Lucy Liu og Taye Diggs gør det også godt, men det er ikke fremragende præstationer, som de leverer. Det kan dog skyldes deres meget stereotype roller, der ikke ligefrem gør det bedre. Supermodellen Joan Smalls dukker op et par gange i løbet af filmen, og hende kunne man godt have undværet. Det er som om, hun kun har et ansigtsudtryk. Hun er tydeligvis ikke skuespiller og ødelægger lidt scenerne, som hun er med i. Derudover kan jeg rigtig godt lide, at skuespillerne faktisk er den alder, som de skal forestille at være.

NETFLIX

Virkemidler

Generelt fungerer filmens virkemidler ret godt. Selve settingen og deres brug af locations virker realistiske og troværdigt. Filmproducenterne er gode til at skabe kontrast mellem chefernes og assistenternes liv. Det visuelle er dog ikke noget ud over det sædvanlige. Det hele fungerer, og filmen forløber fint. Musikken er ikke noget der lægges mærke til under filmen, hvilket er positivt, da det ikke skiller sig negativt ud.

“Set It Up” kan ses på Netflix nu.