dvd / blu-ray The Other Woman - Cameron Diaz Leslie Mann Kate Upton

Skrevet den 20 september, 2014 | af Karen Sandal Fothergill

0

Filmanmeldelse: The Other Woman

Fra Nick Cassavetes, instruktøren bag kærlighedsdramaet  ‘The Notebook’, får vi komedien ‘The Other Woman’. Jeg var ret hooked på traileren til ‘The Other Woman’, men jeg nåede aldrig i biografen for at se den – og det er jeg faktisk ret glad for, nu hvor jeg har set den på Blu-Ray.

Kærlighed kan bringe folk sammen, og i ‘The Other Woman’ bringer kærligheden tre kvinder sammen, men det ville Mark måske have ønsket, at den ikke gjorde. Han er nemlig gift med den ene og dater de to andre. Da kvinderne lærer om hinandens eksistens, beslutter de sig for, at det er “sisters before misters”, og de planlægger at gøre livet surt for den uvidende Marks.

En film som ’The Other Woman’ er den slags, som du normalt sætter på sammen med veninderne, så I alle kan få et godt grin. Men der er bare ikke meget at grine af her, jeg vil faktisk gå så langt som at sige, at scenerne i traileren er de sjoveste, og jeg grinte ikke rigtig af dem, da jeg så dem igen i selve filmen. Den første del af filmen er okay med Leslie Mann der ihærdigt forsøger at blive Cameron Diazs nye BFF – også selvom hun lige har fundet ud af, at hendes mand har haft sex med Diaz over 50 gange. Men da vi så når midtvejs, og de tre kvinder begynder på planerne om at gøre Marks liv til et helvede, så hopper filmen overborde uden en redningsvest. Det er også lidt som om, at folkene bag filmen har haft samme tanke og så ment, at de blev nødt til at reducerer deres karakterer til stereotyper og infantil humor. Men hvis du synes diarré og falde-på-halen er sjovt, så kan det da godt ske, at filmen falder i din smag. Undskyld bitterheden, jeg havde bare håbet på mere.

Extra materiale

Både Blu-ray og DVDen indeholder de obligatoriske slettede scener (8 stks i alt) og det er helt forståeligt, hvorfor de har slettet dem. Derudover er der et billedgalleri for de af jer, der gerne vil have en pauseskærm kørende af de Cameron Diaz, Leslie Mann og Kate Upton. Der er også Gag Reel og Giggle Fit, så vi i det mindste kan høre, at folkene bag filmen har moret sig.
Filmanmeldelse: The Other Woman Karen Sandal Fothergill

The Other Woman - DVD/Blu-Ray udgivelse d. 18. september 2014

Extra materiale

Kort fortalt: Tre forsmåede kvinder slår sig sammen for at tage hævn. Egentlig et godt udgangspunkt for en ordentlig tøsekomedie, men grinene er der langt imellem, og til sidst bliver den bare pinlig.

2

er filmentusiast med en meget bred filmsmag, men har en særlig svaghed for gys og animationsfilm.