streamingserier luke cage sæson 2

Skrevet den 22 juni, 2018 | af Kofi Lawson

0

Serieanmeldelse: ‘Luke Cage’ – sæson 2 (spoiler fri)

Luke Cages første sæson etablerede hurtigt afroamerikansk-kultur i Marvel/Netflix universet. Dette gennemsyrede hele plottet og karakterenes udvikling i alle 13 episoder. Showet gav et kompromisløst indblik i den afroamerikanske livsstil på en måde, som ingen anden superheltserie har. ‘Luke Cage’ sæson 1 lagde sløvt ud, men kom godt efter det med en god skurk og en hovedrolleindehaver der hurtigt fandt sig til rette i rollen. Hvordan er ‘Luke Cage’ sæson 2 så? (præmiere 22.06.18 på Netflix)

Koncept

‘Luke Cage’ sæson 2 fortsætter hvor ‘The Defenders’ slap, med en helt der skal finde sig til rette i rollen, som Harlems vogter. Luke står over for en frygtindgydende jamaicansk skurk, der kalder sig “Bushmaster” (Mustafa Shakir), en ekspert i kampsport. Bushmasters mål er Harlem, hvilket betyder, at Mariah Dillard (Alfre Woodard) med Shades (Theo Rossi) ved hendes side også skal føle sig truet. Lukes forhold med Claire (Rosario Dawson) gennemgår nogle udfordringer og Misty Knight (Simone Missick) giver ikke så let op, på trods af begivenderne i ‘The Defenders’.

Folkene bag ‘Luke Cage’ er fortsat tro mod stilen fra sæson 1, hvor Lukes historie, har afsæt i den nuværende afroamerikanske virkelighed, med alt det der hører til. Da Marvel/Netflix universet er mere gritty og tro mod street-level helte (Daredevil, Jessica Jones, Punisher og Iron Fist), så er det også meget naturligt at Lukes rejse tager en mørkere drejning. Jeg synes det lykkedes at lave en 2. sæson, som først og fremmest viser en udvikling i alle karakterenes rejse, men samtidig har plads til spas og masser af underholdende action.

copyright, CNN.com

Udførelse

‘Luke Cage’ sæson 2’s hovedtema er identitet. Luke skal finde sig til rette i rollen som superhelt/Harlems vogter, samtidig med han jonglere forhold, økonomi, forventninger og en modstander uden lige. Alle disse følelser og temaer udforskes til stærke toner fra bl.a. Mobb Deep, Wu-tang, KRS-One, Gary Clark Jr., Faith Evans, Jadakiss og Stephen Marley med Harlems Paradise (set i sæson 1) tilbage som musikalsk epicenter. Tonen er mørekere i sæson 2, hvilket betyder at der også er blevet skruet op for action, humor og drama. Alt dette fordelt på 13 afsnit, som hver især er over 50 minutter lange. Jeg kan godt forstå at man gerne vil udforske karakterene noget mere i Marvel/Netflix universet, men når man ikke kan bevare en god spændingskurve i alle 13 afsnit, så burde man overveje at korte dem ned.

Kontinuitet

‘Luke Cage’ sæson 2 minder på mange måder om sæson 1. Den er langsom om at komme i gang, der er en god skurk, musikken er fantastisk og der er for mange afsnit. Så på den måde har man fint styr på kontinuitet. ‘Luke Cage’ har fundet sin plads i Netflix universet og alle involverede er faldet ind i deres roller. De tilbagevende skuespillere gør et godt stykke arbejde med at viderudvikle deres karakterer og man mærker at sæson 2 har taget en mørkere drejning. Manden der overseer hele serien Cheo Hodari Coker er også tilbage og han har givet plads til nye instruktører, heriblandt Lucy Liu. Dette er et frisk pust, da man ser at alle sætter deres eget aftryk på serien. ‘Luke Cage’ sæson 2 er en god fortsættelse af sæson 1. Selvom vi endnu engang kommer langsomt i gang, får vi atter en god skurk, masser af god musik, humor, action, dramatik og denne gang en mørkere drejning. Marvel skal dog overveje om man ikke skal korte afsnitene ned fra 13 til 10 afsnit eller færre.  Se ‘Luke Cage’ sæson 2 og  døm selv.

Serieanmeldelse: ‘Luke Cage’ – sæson 2 (spoiler fri) Kofi Lawson

'Luke Cage' Sæson 2 - Netflix

Koncept
Udførelse
Kontinuitet

Kort fortalt: Luke Cage vender tilbage i en post 'The Defenders' verden, hvor han må leve med et enormt ansvar som Harlems vogter. En ny fjende træder ind i billedet og Luke må gennemgå hans største udfordring til dato. Luke Cage sæson 2 er en tro efterfølger som dykker ned i den mørkere side af hvad det vil sige at være en helt. Luke Cage sæson 2 er ikke perfekt, fordi man endnu engang skal igennem mange afsnit, før det for alvor bliver sjovt.Underholdningsværdien er dog stadig højt og det er fedt at se at alle de involverede har fundet sig til rette i sæson 2. Men hop over på Netflix og døm selv.

3.7

Tags: , , , , , , , , , ,

Sci-fi nørd med en svaghed for Denzeeeeel.. (altså som skuespiller)