THE BOYS sæson 2 med Karl Urban, Jack Quaid, Tomer Capon, Karen Fukuhara og Laz Alonso. Læs anmeldelsen på Filmpuls.dk
Copyright: Amazon Prime Video

Serieanmeldelse: ‘THE BOYS’ sæson 2

Sidst opdateret:
4.5

De første afsnit af den længe ventede anden sæson af TV-serien ’THE BOYS’ dukkede op på Amazon Prime den 4. September. Det er de tre første afsnit, som Amazon har valgt at udgive først, mens de resterende afsnit bliver udgivet en gang om ugen. Hvilket betyder vi får lov at binge vores gensyn med ’THE BOYS’ i tre afsnit, og derefter må vente en uge på næste afsnit.

Efter strabadserne i første sæson befinder Hughie (Jack Quaid), M.M (Laz Alonso), Frenchie(Tomer Capon) og Kimiko (Karen Fukuhara) sig i en presset situation. De er eftersøgte af myndighederne, og deres leder, Billy Butcher (Karl Urban), er ingen steder at finde. På trods af det kæmper de stadig mod firmaet Vought og deres hold af superhelte – The Seven. The Seven har dog deres egne problemer med deres nyeste fjende – Superterroristerne. Ud over det prøver den psykopatiske Homelander (Antony Starr) at indgå i et familieforhold, og den nyankomne Stormfront (Aya Cash) forandrer gruppedynamikken. Samtidig arbejder Hughies superhelte-veninde, Starlight (Erin Moriarty), på at undergrave både firmaet Vought, og hendes superheltekollegaer.

THE BOYS sæson 2 med Dominique McElligott, Colby MinifieKarl Urban, Jack Quaid, Tomer Capon, Karen Fukuhara og Laz Alonso. Læs anmeldelsen på Filmpuls.dk
Copyright: Amazon Prime Video

Kan jeg anbefale den?

Ja. Hvis du har set- og kan lide første sæson, kan jeg kun anbefale den varmt.  Specielt hvis du er glad for pludselige eksplosioner af blod er anden sæson lige noget for dig. Meget lig første sæson oplever du en knugende spænding i alle scener, fordi ting kan eskalere på meget kort tid. Det gælder både scener med de psykopatiske superhelte og vores gruppe af underdogs.  Det bidrager også til, de tre første afsnit, der er kommet ud, virker til at være skrevet til, at du skal se dem i rap. Spændingen bliver nemlig bygget op henover de tre afsnit, og afsnit tre slutter med en eksplosion af et klimaks. Resultatet er at de tre første afsnit søsætter et paradigmeskift og det egentlige plot for sæson 2, mens de får afrundet nogle ting fra den forrige sæson.

‘THE BOYS’ er selvfølgelig ikke sig selv uden dens mørke humor, og satiriske holdning til medie-personligheder. Det slipper du heller ikke for i sæson 2. Humoren optræder ikke i udskrevede jokes med en hård punchline, men snarere i vinklen i mange scener. Som f.eks. da et nyhedsmedie kommer med et citat fra Starlight, før hun selv har ytret det.

THE BOYS sæson 2 med Erin Moriarty og Aya Cash. Læs anmeldelsen på Filmpuls.dk
Copyright: Amazon Prime Video

Sæson to graver også mere ned i Hughies psykologiske helbred og hans forhold til resten af banden. Hans indre og ydre konflikt bliver flot portrætteret af Jack Quaid, der mestrer et udtryk, som er lige dele hjemsøgt og foragt.  Ligeledes skal Karen Fukuhara have ros for hendes portrættering af den stumme Kimiko. Hun får virkelig får lov at skinne igennem i denne sæson. For på trods af hendes karakter ikke rigtigt kan tale, formår hun at vise meget af den stille karakter gennem kropsprog og ansigtsmimik, og ender til tider med at stjæle rampelyset.

THE BOYS sæson 2 med Karen Fukuhara. Læs anmeldelsen på Filmpuls.dk
Copyright: Amazon Prime Video

’THE BOYS’ skal også have cadeau for den visuelle side. Som sagt er der rigeligt med blod og indvolde, hvilket de slipper godt afsted med. Yderligere er serien sat i lettere kølige farver. Og mens det ikke er en farvestrålende serie, underbygger det kølige skær, at det her ikke er en feel-good Marvel superheltehistorie.

Samlet Bedømmelse
Læs bedømmelse0 stemmer0
4.5
Sæson 2 er et glædeligt gensyn med THE BOYS foskruede verden, hvor superhelte er skurkene. Den mørke humor, og satiriske kommentar på medie-personligheder er som altid skap. Det kombineret med et plot, der får vores hovedpersoner fra asken og ind i ilden med den ene eksplosion efter den anden, gør det til en gribende fornøjelse at se.