Titans sæson 2 - læs anmeldelsen på Filmpuls.dk

Serieanmeldelse: Titans sæson 2

3

Så bydes der op til flere øretæver i sæson 2 af superhelteserien ‘Titans’. Siden 1. sæson endte i en cliffhanger kommer jeg til at spoile lidt fra første afsnit. Så du er hermed advaret om at denne anmeldelse indeholder spoilers! Både sæson 1 og 2 kan ses på Netflix.

Efter at have besejret den onde dæmon Trigon, tager Titans til San Francisco hvor de flytter ind i Titans Tower. Dick Grayson/(gamle)Robin har planer om at oprette et nyt hold af Titans, bestående af Rachel/Raven, Gar/Beast Boy og Jason/(nye)Robin. Men da den gamle gruppe Titans høre dette, er de meget imod. For sidst de var samlet fik det fatale konsekvenser for gruppen. Men en en gammel fjende truer, og Dick er tvunget til at få det nye og det gamle hold til at arbejde sammen for at bekæmpe truslen.

‘Titans’ er bygget op af helte fra DC’s univers. Universet er mørkere og mere brutalt end f.eks. Marvel. Serien har ikke noget at gøre med DCEU, (DC Extended Universe).

Jeg fik øjnene op for DC’s univers da jeg første gang så animationsserien ‘Teen Titans’ som har mange af de samme karakterer og story arc’s som denne serie. Og jeg elsker den serie. Så mine forventninger var høje til første sæson der gjorde det udemærket.

Desværre falder niveauet en smule her i sæson 2. Serien føles en smule tynd og stillestående. Som om der ikke er nok af hovedhistorien til at række en hel sæson. Hovedhistorien består af en del flashbacks og ubesvarede spørgsmål, som altså er lidt svært at holde styr på. Og det er langtfra alle spørgsmål der bliver besvaret. Vi introduceres derfor til en hel del bipersoner med deres egne historier, som er flettet ind når det er nødvendigt. Men det er faktisk her sæsonen er bedst. Eksempelvis introduceres vi til Conner, der er et en klon af både Supermand og Lex Luthor. Hans uskyldige uvidenhed om verden omkring sig og sine egne superkræfter er rørende og godt spillet af Joshua Orpin. Også karakteren Jericho (Chella Man) er god, og en spændende historie at følge med i.

Skuespillet generelt er lidt “meh”. Der er dog glimt af både rigtig godt og rigtig skidt. For Ryan Potter der spiller Gar/Beast Boy gør det rigtig godt. Ham kommer man virkelig til at holde af. Bundskraberen af castet er Minka Kelly der spiller Dawn/Dove. Hun er frygtelig flad og monoton både i udtryk og replikker. Hovedrollen, Dick Grayson, spilles af Brenton Thwaites der ikke formår meget andet end at være en brysk type der holder kortene tæt til kroppen. Iain Glen fra Game of Thrones skal også lige nævnes i rollen som Bruce Wayne. Det er en svær karakter at få, men han gør det faktisk helt godt.

Jeg synes også at serien har en tendens til at klippe action scenerne alt for korte. Det er et problem igennem hele sæsonen.  Det store opgør til sidst falder fuldstændig fladt. Det som serien igennem har bygget op til, er alt for hurtigt overstået. Det er en skam, for det er jo det vi er kommet efter.

Visuelt har serien fået en lille opgradering. Det fleste har fået en lille overhaling i form af ny frisure, eller flottere tøj. Specielt Kory Anders/Koriand’r er blevet en del pænere. (Jeg ved ikke hvad kostumeafdelingenen havde gang i i første sæson). Men heller ikke her alt er lige godt, for Hawk og Dove’s superhelte kostumer ser stadig lige fjollede ud. Det gør det svært at tage seriøst når skuespillerne slås med skurke, men også med deres egen kapper der er i vejen.

Generelt er serien temmelig middelmådig, og formår ikke at holde det niveauet fra første sæson.

Serien aspekter kan alle opsummeres med at de har højdepunkter og lavpunkter. Historien er lidt træg, men er god i de små sidehistorier. Skuespillet er meget middelt, og det visuelle har fået en lille opgradering, men mangler stadig at slippe af f.eks. fjollede kapper.
Læs bedømmelse0 stemmer0
3