Filmpuls logo
Filmpuls logo

Pulsen: Sjove og skøre reklamer med berømtheder

Reklamer er ikke just det mest opløftende at se. Tonsvis af informationer bliver pumpet ud til os potentielle forbrugere i håb om, at vi vil købe deres produkter. Og 99% af gangene bringer reklamerne blot irritation og lette hovedpine med deres mange tilbudspriser, og dertilhørende en speaker der taler alt for højt og hurtigt. Men engang i mellem så kan disse segmenter godt være sjove, skæve og skægge… især hvis der optræder berømtheder. Derfor har Filmpuls samlet en lille kavalkade af reklamespots med kendte ansigter, der giver den hele armen for et slat penge og mere berømmelse.

Ozzy, Bieber og ny teknologi

Den amerikanske butikskæde Best Buy har virkelig fundet deres humoristiske hjørne frem her. At blande musikkens mørke fyrste sammen med Justin Bieber lyder på papiret utrolig mærkelig, ja faktisk meget ved siden af. Men resultatet er genialt… tjeck it out! (copyright: Best Buy)

Old Spice på coke

Hvilket reklamebureau Old Spice har hyret til at lave disse reklamer er et meget godt spørgsmål. For det næste spørgsmål må så være: Hvilken og hvor mange stoffer har de tager? På den anden side, så er der kommet legendariske reklamer ud, som nok har solgt mere billigt aftershave end nogensinde før. I reklamen ser vi den altid skægge og voldsom muskuløse Terry Crews, der går fuldstændig bananas i underbukser og bar overkrop. Her er en lille buket af disse vanvittige reklame spots. (copyright: Old Spice)

Van Damme og et Volvo-split

Med mindre man er inde i vognbranchen eller har en voldsom interesse i lastbiler, så er det meget sjældent at reklamer for nye lastbiler hiver de fleste op af sofaen. Ikke desto mindre, så lykkedes dette. Formlen var enkel: Vis de nye volvo-lastbilers stabilitetssystem, med et styks actionstjerne i mellem, der laver et episk split med sine ben, for at demonstrere dette. Og derfor kaldte Volvo da også på kongen af split, Mr. Jean Claude Van Damme, der her ”FOR REAL” viser både sit eget såvel køretøjets egenskaber. (copyright: Volvo)

Japansk energidrik med Arnie

Skaberne af denne reklame har 100% drukket for meget energidrik, for ikke nok med at de har lavet en reklame som ligner et vildt syrertrip. Men de har også hyret Arnold Schwarzenegger i egen høje person, som må have tjent kassen for disse meget specielle reklamer. (copyright: Takeda Pharmaceuticals)

Nikolaj Coster-Waldau og det sidste ønske

Ja, der er langt fra den Nikolaj Coster-Waldau vi kender fra hitserien ’Game of Thrones’, og til denne unge skuespiller, der for at tjene til livet og vejen, må tage job som man måske ikke havde håbet på. Vi er efter ’Nattevagten’ men stadig i 90’erne, hvor Coster-Waldau spiller en ung gut, der er ved at blive smidt overbord af nogle gangstere. Et sidste ønske får han lov til, og hvad mere ønsker man sig i sådan en situation, end en sidste smagning på et styk sønderbayersk enebærrøget pølse. (copyright: Reinert)

Charles Bronson har en date… med deodoranter?

Ah ja, når man som ungkarl er alene og ude i byen, så er der kun en ting man har i tankerne. Og nej, man skulle tro det var at finde et styks hunkøn man kunne lege lidt med. Nej nej, det som er sagen er… at tage hjem helt mutters alene, og bare sprøjte sig til med mandlige duftprodukter. Ja, hæld en hel flaske aftershave over dig, og drøm du er en skarpskydende cowboy… se, det er frihed. Og hvis det lyder gakket, så tjek denne reklame ud fra 70’erne med Charles Bronson. (copyright: Mandom)

Jorden kalder Orson

Den legendariske skuespiller og instruktør Orson Welles var på dette tidspunkt ligeså meget en legende, som han er i dag. Manden har belønnet filmediet med den ene klassiker efter den anden, ikke mindst ’Citizen Kane’, som af mange anses for at være den bedste film nogensinde. I sin sene alder, der slap rollerne og projekterne op for Welles, og han begyndte at lave en masse reklamer for at holde sin pæn dyre livsstil kørende. En af de produkter, som han yndede at reklamere for var Paul Masson vine. Dog, så var det ikke altid tilfældet, at Welles mødte ædru op på jobbet. Her er nogle fraklip der i den grad beviser dette, før vi ser den færdige reklame. At de fik klippet dette spot færdigt, ja det må have været en prøvelse i sig selv. SKÅL!(copyright: Paul Masson)

 

Ja, det var så en lille buket, og der er meget mere man kunne smække på, så det kan godt være at skribenten laver en del 2. Har du nogle ynglings sjove eller skøre reklamer med berømtheder, som du finder fornøjelige? Hvis ja, så skriv endelig nede i vores kommentarfelt.