'Love, Death & Robots' Læs anmeldelsen på Filmpuls.dk
Copyright: Netflix

Serieanmeldelse: Love, Death & Robots – sæson 2

Din bedømmelse0 stemmer
4

Så kom den længe ventet sæson 2 af ’Love, Death & Robots’ endelig ud! Der er færre episoder end i sæson 1 men præmissen er stadig den samme. Det er primært Tim Miller som er skaberen af serien, men der er mange andre som også har været med til at arbejde på den, bl.a. David Fincher. Animationerne i de enkelte episoder kan krediteres til forskellige personer rundt omkring i verden. ’Love Death & Robots’ fik premiere på Netflix d. 14. Maj 2021.

I denne sæson er der 8 episoder som alle er meget forskellige, men det som de alle tager udgangspunkt i er selvfølgelig: Kærlighed, død og robotter. Første episode er f.eks. en typisk men dog også humoristisk episode som omhandler det meget oppe i tiden AI, også kaldet kunstig intelligens. Emner som udødelighed, menneskelighed og de bedste og værste sider af den er også gennemgående temaer i denne sæson.

Kan jeg anbefale den?

Det er helt klart en serie som jeg kommer til at anbefale, især af den grund, at den er visuelt overlegen til det meste animeret som kommer ud. Episoderne er ikke animeret på samme måde, så det giver en god kontrast og får hver enkelte episode til at stå fint alene, da både historien og animationen adskiller episoderne fra hinanden. Der er dog til min skuffelse, ikke helt så mange variationer i animationen i sæson 2 som der var i sæson 1.

Det er svært at skulle give en samlet vurdering af serien, da hver episode jo omhandler noget forskelligt og ikke ser ens ud. Der er helt klart episoder som klarer sig bedre end andre. Episode 3 ’Pop Squad’ og episode 8 ’The Drowned Giant’ er uden tvivl de episoder, som jeg vil mene indeholder mest dybde og originalitet. De resterende episoder mangler desværre noget substans, hvilket er ret ærgerligt, da de egentlig starter fint ud, men så lidt ender i en blindgyde. Det er som om at skaberne har taget den lette udvej med mange af episoderne, ved at lave et handlingsforløb, som vi har set andre steder før, nu bare animeret.

Copyright: Netflix

På trods af at sæsonen mangler noget af første sæsons originalitet og variation i animationen, så er det stadig god underholdning. Nogle af episoderne får da også en til at tænke over tematikker, som man normalt ellers ikke ville gøre. Noget af det som denne her sæson gør bedre end den første, er at den ikke er lige så vulgær og lyden også fungerer bedre. Der var en del episoder i første sæson, hvor der var voldsomme scener med nøgenhed og lidt for meget crazy techno agtigt musik, som gjorde at man godt kunne blive lidt ør i hovedet.

Alt taget i betragtning så er det en udmærket sæson. Selvom at den ikke er på højde med den første sæson, er animationen stadig virkelig god. De fleste episoder er ikke noget særligt eller livsændrende, men de er skam heller ikke dårlige eller uinteressante. Så hvis man er til animeret ting, så vil denne serie helt klart være noget som man burde tjekke ud.

'Love, Death & Robots' kan nu ses på Netflix
'Love, Death & Robots' sæson 2 er smukt animeret og har et par rigtig gode episoder. Der er desværre også en del af episoderne som ikke formår at gøre det store indtryk, men de er dog alle visuelt flotte og har noget interessant i sig.
Samlet Vurdering
Din bedømmelse0 stemmer
4