Nu skulle det være med sikkerhed, at vi får at se en ny film med Willy Wonka karakteren (kendt fra ‘Charlie og
Chokoladefabrikken’). Hos Warner Bros. har man talt og små-arbejdet på projektet i nogle år, men ifølge producer, David Heyman, ja så er alle sejl sat til at lave en ny film med Wonka.
Der er ikke mange nyheder som er blevet lækket omkring filmen, ikke andet end, at det eftersigende bliver en såkaldt prequel, altså en historie før den første film med karakteren. En instruktør er også valgt, og det bliver Paul King, som har lavet film som ‘Paddington’. Hvem der så skal spille chokolade-fabrikanten, ja det er det store spørgsmål. Navne fra Donald Glover til Ryan Gosling er bliver nævnt, men så længe det ikke blive den version som Johnny Depp engang præsenterede os for, så er denne skribent allerede “tilfreds”.




Til magasinet Collider, der udtaler David Heyman sig om projektet således: “We are still trying to figure out how to tell that story, what the story is. It’s a prequel, it’s not a sequel. What makes Willy—when we find him at the chocolate factory doing the golden ticket, where is he before that? What leads him to that place where he’s locked himself away?… It’s how does he get there? So we’re playing around with that.”
Hvor meget kommer projektet til at tage inspiration fra Ronald Dahls historie og alt det andet, ja det må vi væbne os med tålmodighed for at vide. Men, det skal ikke være nogen hemmelighed fra denne skribents side af, at en Willy Wonka film synes unødvendigt. I min verden er der kun en Wonka, og han blev spillet af Gene Wilder.
Lad os slutte af med en sang:

