The Last Thing He Wanted, Willem Dafoe Læs anmeldelsen på Filmpuls.dk
Copyright Laura T Magruder Netflix

Filmanmeldelse: The Last Thing He Wanted

LÆSERNES BEDØMMELSE4 stemmer
1

Netflix præsenterer Anne Hathaway i hovedrollen som den hardboiled, single mom, journalist, Elena McMahon. I en spændende skuespils sammensætning med Ben Affleck og Willem Dafoe, fortæller filmen hvordan Elena, ud af skyldfølelse, bliver presset til at opfylde farens sidste ønske. Dette fører hende ud på farligt terræn, mellem våbensmuglere og rebeller, i de centralamerikanske jungler.

Handlingen har et kraftigt fremadrettet tempo. Vi bliver nærmest skubbet gennem scenerne uden at forstå hvad meningen var med dem. Det er forståeligt når der 15 minutter inde i filmen sådan set, kommer en ny handling. Så skal den ha’! Faren (Willem Dafoe) beder hende om at fuldføre hans våbensmugleri i Centralamerika. Vi er allerede i gang med Hathaways dækning af præsidentvalgkampen i 1984, men den bliver tilsidesat af farens ønske. Så handlingen vi var halvt engageret i, skrottes. Hathaways drivkraft får heller intet reelt grundlag da deres forhold ikke uddybes yderligere end at, hun har klaret sig selv siden han smuttet for 20 år siden. Indlevelsen i Hathaways karakter falder til jorden fordi det virker usandsynligt at, hun så blindt og loyalt vil opfylde hans ønske. Så scenerne med rebeller i junglen og våbenhandler. Hendes konstant check ind, ud af hotelværelser bliver mega langtrukne. Smut dog hjem til USA Hathaway.

Copyright Netflix

Skuespillet hjælper heller ikke sagen. Det virker som om scenerne brugt i filmen, max er blevet taget to gange og at, instruktøren sagde til Hathaway ”ikke skift dit alvorlige ansigtsudtryk”. Det virker utroligt prætentiøst, så de alvorlige stemninger ender ud komiske.

Med en spændende skuespils sammensætning, er filmen ikke mere end et click bait for at fange opmærksomheden for nye streamers. Se Oliver Stones Salvador (1986) i stedet for, og oplev den ægte vare.

'The Last Thing He Wanted' kan nu ses på Netflix
Det ku' gøres bedre.
Hele filmen er en stor misforståelse. Vi bliver sparket gennem scene efter scene, hvor vi næsten kun ser Hathaway pulse smøger. Der er tre halve plot twist, der ikke giver nogen mening. Ville ønske jeg havde noget godt at sige om den. Okay, Hathaway flasher lidt på et tidspunkt.
LÆSERNES BEDØMMELSE4 stemmer
1