Feel Good sæson 2, Mae Martin, Læs anmeldelsen på Filmpuls.dk
Copyright: Netflix

Serieanmeldelse: Feel Good – sæson 2

LÆSERNES BEDØMMELSE3 stemmer
4

I den nye sæson af ’Feel Good’ kommer mange af de samme tematikker i spil som vi også stiftede bekendtskab med i den første sæson. Kønsidentitet, seksualitet, kærlighed og humor; vi kommer godt omkring på hele spektret og denne sæson er på trods af at være fyldt med humor, stadig meget relevant og essentiel.

Vi følger komikeren Mae og hendes ekskæreste George, som de prøver at vænne sig til livet uden hinanden. Vi ser meget Mae uden George og vi får en bedre indsigt i Mae’s tanker og hendes fortid. I denne sæson er der meget fokus på de 2 piger som individuelle personer, i stedet for kun hvem de er i forholdet til hinanden.

Kan jeg anbefale den?

’Feel Good’ har virkelig overrasket mig positivt.  På trods af at der kun er 6 episoder i hver sæson og de har en længde på omkring 25-30 minutter, så formår serien stadig at gøre et stort indtryk. Mae Martin er selv skaberen bag serien og spiller også selv hovedrollen, og begge ting gør hun virkelig godt. I sæson 2 kommer vi tættere på Mae og på trods af at der er en masse humor i serien, så ligger dets hjerte et helt andet sted; nemlig dens seriøsitet. Vi bliver vist mange af prøvelserne og udfordringerne, som Mae oplever ved at være en kønsforvirret stofmisbruger, og mange af scenerne er bare virkelig rørende og gennemførte.

Copyright: Netflix

Det er en kæmpe fornøjelse at se forholdet mellem Mae og George udvikle sig. De 2 piger er på mange måder meget forskellige og kommer fra helt anderledes verdener, men de prøver dog alligevel at få forholdet til at fungere, da de egentlig bare passer skidegodt sammen. Begge karakterer er virkelig likeable og dialogen mellem dem bliver aldrig for sukkersød eller plat, den sidder lige i øjet hver gang. På mange måder minder serien mig lidt om HBO-serien ’Girls,’ som også har mange af de samme tematikker, og også er god til at variere mellem humoren og det seriøse.

Som udgangspunkt har jeg faktisk ikke rigtig nogen kritik af sæsonen, da jeg synes at den fungerer supergodt. Det visuelle er også fint, men da det hele jo skal være hverdagsagtigt, er det visuelle meget neutralt og egentlig ikke rigtig noget som man lægger mærke til. Hvis man ikke bliver fanget af karaktererne, vil serien nok kunne virke lidt kedelig på nogle folk, da der ikke er det store plot og det er Mae og George som bærer serien.

'Feel Good' sæson 2 kan nu ses på Netflix
Sæson 2 af 'Feel Good' er en ligeså stor fornøjelse som sæson 1. Mae og George er skønne at se sammen og har bare en fantastisk kemi, så man aldrig bliver træt af dem. Der er en masse vigtige temaer indenfor køn, sex og magt, som især er relevante i den tid vi lever i ligenu.
Samlet bedømmelse Musik og lydbillede
LÆSERNES BEDØMMELSE3 stemmer
4