Chris Lowell, Hilary Duff, Francia Raisa, Tom Ainsley, Suraj Sharma og Tien Tran i 'How I Met Your Father'. Læs serieanmeldelsen på Filmpuls.dk.
© Disney+

Serieanmeldelse: How I Met Your Father

En vennegruppe. En bar. En lejlighed. I ‘How I Met Your Father’ fortsætter jagten på den eneste ene i New York.

Sophie (Hilary Duff) er en håbløs romantiker. Sophie har også været på 87 mislykkede Tinder-dates på bare ét år. Men en aften kort før hendes 30-års fødselsdag ændrer hendes liv sig for altid.

I en Uber møder hun Jesse (Chris Lowell), en kynisk men charmerende håbefuld musiker og hans bedste ven, Sid (Suraj Sharma), der ejer en bar. Samme aften møder hun også sin sambo Valentinas (Francia Raisa) nye kæreste. Han hedder Charlie (Tom Ainsley), og han er en britisk aristokrat. Charlie har brudt med sin familie og sin formue for at leve et selvstændigt liv i New York. Sidst, men ikke mindst møder hun på Tinder-date nr. 88 marinebiologen Ian (Daniel Augustin).

I 2050 fortæller den ældre Sophie (Kim Cattrall) sin søn historien om den aften. For det var aftenen, hun mødte hans far.

Hilary Duff og Francia Raisa i 'How I Met Your Father'. Læs serieanmeldelsen på Filmpuls.dk.
© Disney+

Det er umuligt at snakke om ‘How I Met Your Father’ uden at snakke om ‘How I Met Your Mother’, som førnævnte er baseret på. ‘How I Met Your Mother’ var en særlig serie med omfattende kulturel indflydelse. Den var både en svanesang for den traditionelle, dåselatter-sitcom og foregreb samtidig nyere tids komedieseriers eksperimenterende og unikke stil. Forventer man et lignende produkt i denne spin-off bliver man skuffet. En hård anmelder ville sige, at ‘How I Met Your Father’ forekommer som et blegt spøgelse af sin forgænger uden samme slagfærdighed, livlighed eller originalitet.

Men går man til serien med et åbent sind, står det i virkeligheden ikke så grelt til. ‘How I Met Your Father’ er en rigtig fin begyndelse på en sød komedieserie. Dens visuelle udtryk og brug af dåselatter er efter min mening en smule uddateret, men dens forsøg på “millennial”-humor er markant mere vellykket end de fleste andre serier i samme genre. Det er også forfriskende, at ‘How I Met Your Father’ (modsat sin forgænger) portrætterer en divers gruppe af venner og et mere moderne kvindesyn.

Chris Lowell, Suraj Sharma og Tien Tran i 'How I Met Your Father'. Læs serieanmeldelsen på Filmpuls.dk.
© Disney+

En af seriens absolutte højdepunkter er at finde i karakteren Jesse. Jesse portrætteres af Chris Lowell, som med  sin umådelige charme løfter selv de mest banale eller platte replikker. Det samme gør sig desværre ikke  gældende for Francia Raisa, der spiller Sophies bedste veninde. Raisa leverer rent ud sagt noget af det værste skuespil, jeg har set, siden ‘The Secret Life of the American Teenager’ – som hun også var med i. Til gengæld passer både Hilary Duff og Suraj Sharma som hånd i en handske ind i genren og leverer sødmefulde og karismatiske præstationer.

Serien er til fans af romcoms, sitcoms og alt andet, der involverer vennegrupper bestående af singler i New York. Jeg kan ikke få nok af den slags letfordøjelige og opløftende underholdning, og hvis du har det på samme måde, er ‘How I Met Your Father’ absolut et skud værd.

Isaac Aptaker og Elizabeth Berger har med ‘How I Met Your Father’ næppe opfundet den dybe tallerken, men leverer ikke desto mindre en solid start på en hyggelig romcom-serie. Om ikke andet så se den for Chris Lowell.
Din bedømmelse0 stemmer
3.5
More Stories