HBO Nordic

Serieanmeldelse: ‘Succession’ sæson 3

LÆSERNES BEDØMMELSE1 Stem
4

Hvad handler den om

‘Succession’ sæson 3 fortsætter lige, hvor sæson 2 slap. Blodkrigen imellem faren Logan og den ældste søn Kendall er brudt ud. De kæmper begge for overtagelse af firmaet Waystar og for at undgå at komme i fængsel. Krigen udspiller sig både i firmaet, i familien, i pressen og hos FBI, der er i hælende på hele familien Roy og alle deres tætte medarbejdere. Alle skal de bevise deres loyalitet og beslutte om de vil støtte Logan eller Kendall.

Rundt om denne blodkrig følger vi (som i de andre sæsoner) de resterende søskende Shioban, Roman og Conner og deres kamp for både at overtage firmaet efter deres far samt at vinde deres fars kærlighed og anerkendelse. Deres venskaber, ægteskaber og øvrige relationer bliver sat på prøve, da alle har noget at tabe eller vinde i denne kamp.

Vil jeg anbefale den

‘Succession’ sæson 3 lægger utroligt stærkt ud fra start. Man bliver lige så grebet som i de tidligere sæsoner. De velskrevne dialoger og de gode præstationer virker utroligt fængende. Her kan især sønnen Romans (Kieran Culkin) præstations fremhæves. Han har en fantastisk evne til at levere replikker både morsomt og sårbart – og det virker rigtig godt. Alle de andre skuespiller lever faktisk op til dette niveau, og det gør at man konstant skal holde opmærksomheden rettet mod skærmen – der er ikke tid til at tjekke sin telefon undervejs.

Desværre kom jeg til et punkt, hvor jeg var i tvivl om, hvor vi egentligt var på vej hen.

Det føles som om, at ‘Succession’ sæson 3 træder vande, og der kommer ikke rigtig nogen fremdrift i den overordnet historie. Min kritik handler primært om Kendalls overordnet mål. ‘Succession’ sæson 3, gør det efter min mening svært, at finde ud af hvad Kendalls end goal er. De andre sæsoner har været gode til at give et godt indtryk af, hvad han og alle de vigtige spillere havde som mål, og hvad de arbejde hen i mod. Derved blev det gjort lettere at ’holde med’ de forskellige personer og ønske, at de skal nå deres mål. Det er svært her – og man mister derfor gejsten henad vejen.

Det skal dog siges, at denne anmeldelse bygger på de 7 første afsnit, så det kan være, at historien udvikler sig drastisk herfra.

Du skal helt klart se ‘Succession’ sæson 3 fordi du har savnet familien Roy og deres fængende karakterer. De lever op til de tidligere sæsoner og det er derfor et yderst glædeligt gensyn!

‘Succession’ sæson 3 kan streames nu på HBO Nordic.