HBO MAX

Serieanmeldelse: The Sex Lives of College Girls sæson 1

LÆSERNES BEDØMMELSE2 stemmer
4

Den fangende titel fortæller meget sigende hvad, HBO MAX’s nye ungdomsserie står for, men er selve serien ligeså fangende som dens titel?

Anmeldelsen er baseret på alle episoder af første sæson

Bela, Leighton, Whitney og Kimberly starter alle på Essex University, hvor de er klar til den helt store collegeoplevelse. Den ene pige er en rigdomsdatter, hvis far går mere op i hendes universitetsuddannelse end hende selv, Bela er hemmeligt interesseret i at blive komiker i stedet for at læse en prestigefyldt uddannelse, som hendes forældre forlanger. Kimberly kommer fra “den hvideste by nogensinde” ifølge hende selv, og Whitney står i sin mors skygge.

De fire piger bliver roomies og modvilligt opstår et venskab mellem dem alle, mens de prøver at jonglere collegelivet.

The Sex Lives of College Girls
HBO MAX

Kan jeg anbefale den?

Min beskrivelse af serien ovenfor, lyder nok ikke som den mest banebrydende ungdomsserie i TV-seriens historie. Og det er det egentlig heller ikke. Det er en typisk coming-of-age historie, hvor alle de gode gamle troper bliver vendt dog med et 2021 feministisk perspektiv.

Der er pigen, der ikke tør indrømme at hun er homoseksuel, racisme, en der knap og nap kan gå på universitetet fordi hendes forældre ikke har mange penge og et usundt forhold mellem en af pigerne og en ældre mand. Alt sammen noget vi har set før. Dette er nok også seriens svaghed, den bringer ikke nogen nye vinkler på de gamle troper. Ja, den er mere 2021, og der er en fin scene med Bela, hvor seksuelle krænkelser bliver håndteret rigtig godt. Men det er ikke noget, vi ikke har set i HBO’s serie “Generation” eller lignende.

Dog er spørgsmålet om serien overhovedet behøver at opfinde den dybe tallerken. Den er yderst underholdende, og jeg fik straks lyst til at bingewatche hele serien, hvis jeg kunne. Især Kimberly spille af Pauline Chalamet er en fornøjelse (ja, Timothée Chalamets storesøster, når først du ved det, kan du ikke undgå at lægge mærke til det hele tiden).

The Sex Lives of College Girls
HBO MAX

Det er et generelt solidt cast med en masse newcomers og især de to biroller Travis og Jocelyn er værd at opleve. Mange ungdomsserier følger karaktererne i gymnasiet, så det var forfriskende med en serie, hvor pigerne er lidt ældre. Serien vil bare lidt for meget og har proppet samtlige ungdomstroper ned i halsen på de fire hovedpersoner, så de alle har ekstremt mange problemer.

Alt i alt er det en humoristisk, sød fortælling, og jeg glæder mig bestemt til sæson 2. Serien vil dog lidt for meget og kunne godt have gemt nogle af problematikkerne til sæson 2.

The Sex Lives of College Girls kan ses på HBO MAX
"The Sex Lives of College Girls" er en humoristisk og sød ungdomsserie, der er med på beatet og byder på charmerende karakterer. Dog vil serien lidt for meget og skiller sig ikke helt ud fra mængden.