Behind Her Eyes. Læs anmeldelsen på Filmpuls.dk

Serieanmeldelse: Behind Her Eyes

LÆSERNES BEDØMMELSE3 stemmer
2

Så kom der endelig et spændende trekantsdrama/thriller ud, som nok rigtig mange vil synes om!  Mini-serien ’Behind Her Eyes’ er på 6 episoder og udkom på Netflix d. 17. februar 2021.  Mini-serien er baseret på en roman af samme navn, som er skrevet af Sarah Pinborough.

I ’Behind Her Eyes’ følger vi Louise, som får indledt en affære med sin chef, som allerede er gift med en anden kvinde. Igennem serien kommer vi tættere på de 3 personer, og jo længere vi ser, des flere hemmeligheder kommer der til overfladen imellem det gifte par, og Louise ender med at stå i en situation meget farligere, end hvad hun først lige regnede med.

Det er længe siden at jeg har set noget, hvor jeg har haft så mange modstridende følelser som jeg fik i ‘Behind Her Eyes’. Der er en del som er rigtig godt, men der er desværre mindst lige så meget som bare er virkelig dårligt. Lad os starte med det gode. Det som den her serie kan, er at skabe spænding. Når man først kommer igennem de 2 indledende episoder, bliver den helt klart bedre og bedre, og den formår virkelig at få én som seer til at tvivle på alle karaktererne, og man skifter hele tiden mening om hvem man tror lyver.

Vi får vist en masse flashbacks for at få indblik i det gifte pars forhold, og når vi kun bliver givet lidt af historien ad gangen, og så til sidst det hele, fungerer det rigtig godt, da det virkelig er med til at bygge en stemning op. Det er helt klart historien, specielt når vi til slut ser hvordan det hele hænger sammen, som er det bedste som den her serie har at byde på.

Men da en serie er mere end bare historien, så ender det faktisk med at ’Behind her Eyes’ nok egentlig ikke er specielt vellykket. Det største problem, som jeg lagde mærke til i alle episoderne, er scenerne mellem Louise og hendes chef, David, som hun har en affære med. Det er svært at sige præcis hvad problemet er, men de scener fungerer bare slet ikke. Dialogen er så tam og cringeworthy, at det næsten er uudholdeligt at overvære. På trods af at vi kun har set dem sammen få gange, hvor deres samtaler har været kedelige og undervældende, så er de nu lige pludselige vilde med hinanden og har en slags bånd, som der simpelthen skulle være brugt meget længere tid på at opbygge, for at det giver mening. Deres kemi er næsten ikke tilstede, og det er svært at sige om det er et resultat af skuespillet, som måske bare ikke er så godt, eller om det er fordi deres replikker ikke er særligt velskrevne.

’Behind Her Eyes’ er en serie som godt vil være sexy. Der er da også et par sexscener, og her skinner det virkelig igennem at instruktøren nok ikke er så god. Scenerne er ubehageligt akavede og overdrevne, hvilket gør det næsten umuligt ikke at krumme tæer. Scenerne med Davids kone, Adele, er helt klart stærkere, da hun leverer en meget bedre præsentation og hele tiden formår at skifte karakter og stadig virke troværdig.

Som udgangspunkt er der nok en del der ikke vil lægge mærke til karakterernes manglende kemi, det dårligt skrevne manuskript, og de ting i historieforløbet som egentlig ikke giver mening. Af den grund tror jeg, at det er en serie som mange egentlig godt vil kunne lide, da historien er spændende og hver episode ender på en cliffhanger, så man føler at man er nødsaget til at se videre. På trods af at der for mig var meget som ikke fungerede optimalt, så følte jeg alligevel at jeg blev nødt til at se den til ende. Det er jeg glad for at jeg gjorde, da slutningen faktisk var virkelig tilfredsstillende.

'Behind Her Eyes' kan nu ses på Netflix
'Behind Her Eyes' er en spændende thriller, som man føler sig nødsaget til at se færdig når man først er begyndt. Den er dog på et lavt niveau, når det gælder skuespilpræstationer og dialog, hvilket gør en del for ens helhedsvurdering.
Samlet Bedømmelse
LÆSERNES BEDØMMELSE3 stemmer
2