Thunder Force, Melissa McCarthy og Octavia Spencer. Læs anmeldelsen på Filmpuls.dk.
© Hopper Stone/Netflix 2021

Filmanmeldelse: Thunder Force

Din bedømmelse2 stemmer
2

Ben Falcone, også kendt for at have skrevet ’Life of the Party’ og ’Tammy’, er tilbage med denne lidt besynderlige film, med hans kone, Melissa McCarthy, og den oscarvindende Octavia Spencer som protagonister.

I en verden, som er blevet overtaget af onde mutanter kaldet ”miscreants”, møder vi to fremmedgjorte veninder Lydia Berman og Emily Stanton. Emily har i en ung alder mistet sine forældre til mutanterne, og er stålfast på at udrydde dem en dag. Hun udvikler derfor en måde, hvorpå hun kan give sig selv superkræfter, herunder superstyrke og usynlighed. Hendes plan tager dog en uventet drejning, da hendes gamle barndomsveninde Lydia dukker op, og ved et uheld indtager den ene dose af superkræfterne. De må nu slå pjalterne sammen og arbejde som et team igen, for at redde byen Chicago fra mutanterne.

Thunder Force, Melissa McCarthy. Læs anmeldelsen på Filmpuls.dk
© Hopper Stone/Netflix 2021

Som udgangspunkt vil jeg ikke anbefale denne film til nogen. Hvis jeg skulle, havde jeg måske henvendt mig til børnefamilier eller til dem, som har brug for noget baggrundsstøj.

De to hovedroller spilles af Melissa McCarthy og Octavia Spencer. Disse to skuespillerinder giver i mine øjne altid en fremragende præstation, men med et forfærdeligt skrevet manuskript kan selv de bedste falde til jorden, og i dette tilfælde, hårdt. Dialogen bliver forceret og til tider næsten grinagtig. Dog bekender Melissa McCarthy til tider kulør, med god komisk timing, som giver et frisk pust til en ellers ret kedelig film. Jeg vil dog mene, at både McCarthys og Spencers talenter bliver spildt og begravet af den både dårlige og uoriginale dialog. Samtidigt, er det også tydeligt, at der har været større ambitioner til det visuelle end hvad budgettet har kunne trække. Det gør, at filmen hurtigt bliver en smule tacky og falder ind i en lidt useriøs kategori.

Dog er ’Thunder Force’ ikke uden nogle enkelte gode momenter. Som nævnt ovenfor leverer McCarthy nogle komiske guldkorn. Det samme kan blive sagt for Jason Bateman, som i sin birolle har et par gode one-liners. Historien i sig selv har også nogle gode kvaliteter, som kunne have gjort den til en god familiefilm. Det er dog bare ærgerligt, at idéen er dårligt udviklet og eksekveret.

"Thunder Force" kan ses nu på Netflix
’Thunder Force’ er efter min mening ikke værd at se. Plottet er uoriginalt, og det samme kan blive sagt for dialogen. Selv ikke engang de prisvindende skuespillerinder kan formå at løfte denne film, selvom Melissa McCarthy komiske persona til tider viser lidt lys for enden af denne lidt kedelige og besynderlige film.
Din bedømmelse2 stemmer
2